Umów wizytę
Wróć do zespołu
ZESPÓŁ

mgr Kaja Jachimska

psycholog dziecięcy
Oddział Żoliborz
mgr Kaja Jachimska
Wykształcenie
  • Psychologia – Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
  • Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela – Wyższa Szkoła Nauk Społecznych Pedagogium
Pacjenci

Dzieci w wieku od 1,5. r.ż. do nastoletniości z wyzwaniami rozwojowymi:

  • mózgowe porażenie dziecięce,
  • spektrum autyzmu,
  • niepełnosprawność intelektualna,
  • choroby rzadkie,
  • choroby genetyczne,
  • zachowania nieadekwatne kontekstowo,
  • dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi.

A także:

  • osoby zainteresowane wykonaniem testu inteligencji Stanford Binet-5,
  • konsultacje pod kątem diagnozy w kierunku spektrum autyzmu,
  •  budowanie indywidualnych systemów komunikacyjnych (AAC) dla osób w każdym wieku.
Komunikacja

Język polski

Kursy i szkolenia
  • Funkcjonowanie wzrokowo dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną, a praca w gabinecie terapeutycznym (Anna Jarosz
  • Studium komunikacji alternatywnej i wspomagającej (Monika Jerzyk)
  • Strategia komunikacyjna – komponenty składowe i proces tworzenia (Monika Jerzyk)
  • Jak planować proces wspierania rozwoju komunikacji użytkowników AAC? (Alina Smyczek)
  • Model aktywny w strategiach komunikacyjnych i zabawie (Gadatek –M onika Jerzyk)
  • Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin z dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (dr Magdalena Grycman)
  • System językowy „słowik”: idea, budowa, i personalizacja. Wspomaganie rozwoju języka użytkowników AAC
  • Certyfikowane szkolenie „Trener TUS dzieci i młodzieży”
  • Szkolenie: Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (Alina Smyczek)
  • VB-MAPP – ocena umiejętności i planowanie terapii
  • Szkolenie: Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (Alina Smyczek)
  • Kurs „Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?” (Jacek Kielin)
  • Konferencja „Badabada” – program wczesnego wykrywania autyzmu
  • Terapia ręki: diagnoza – terapia – masaż – I i II stopnia
  • Szkolenia wewnętrzne:
    • PECS – strategie uczenia i strategie korekty błędu, najważniejsze aspekty I i II fazy;
    • Samokontrola a zachowania trudne;
    • ESDM – przedstawienie kwestionariusza;
    • rogram TEACCH w pracy z dzieckiem z autyzmem;
    • VB-MAPP – zapoznanie się z narzędziem.
  • Stosowanie Testu PEP-3-PL: udział w projekcie adaptacji i walidacji Testu PEP-3-PL
  • Konferencja „Oswoić autyzm – geneza i pomoc rodzinie z autyzmem”
  • AAC – Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się – poziom zaawansowany
  • Szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych”
  • AAC – Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się – poziom podstawowy
  • Szkolenie PECS – I poziom
  • Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne
  • Szkolenie „Test Apercepcji Tematycznej”