ORGANIZATORZY
PATRONI
Projekt „Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i ADHD” to kompleksowy cykl edukacyjno-naukowy, który obejmuje konferencje, warsztaty oraz grupy wsparcia. Jego głównym celem jest wsparcie uczestników w rozpoznawaniu i zrozumieniu potrzeb rozwojowych, emocjonalnych i edukacyjnych dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i ADHD. Projekt ma na celu również ułatwienie radzenia sobie z problemami rozwojowymi oraz kryzysowymi, które często pojawiają się w kontekście wychowywania i edukacji tych dzieci.
„Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i ADHD”
13 września 2024 r.
Grupy wsparcia dla rodziców, dorosłego rodzeństwa i opiekunów dzieci w spektrum autyzmu i ADHD
17 września - 26 listopada 2024 r.
Pomimo rosnącej świadomości, wiedza na temat specyfiki rozwojowej dzieci i młodzieży z autyzmem i ADHD wciąż jest niewystarczająca wśród rodziców, rodzin, nauczycieli oraz specjalistów. Osoby te często zmagają się z trudnościami w różnych obszarach życia, takich jak rodzina, szkoła czy relacje rówieśnicze, co rodzi wyzwania zarówno dla nich samych, jak i dla dorosłych, którzy starają się im pomóc. Właśnie dlatego projekt kładzie duży nacisk na edukację i wsparcie, aby zwiększyć kompetencje oraz pewność siebie rodziców, nauczycieli i specjalistów w pracy z dziećmi i młodzieży ze spektrum autyzmu i ADHD.
Adresatami projektu są mieszkańcy powiatu piaseczyńskiego, m.in. rodzice, pozostali członkowie rodziny, nauczyciele, specjaliści pracujący z dziećmi i młodzieżą.
Konferencja I
Konferencja II
CYKL WARSZTATÓW
GRUPY WSPARCIA
RADA NAUKOWA
Każdy uczestnik otrzyma certyfikat wydany przez:
KOMITET ORGANIZACYJNY
Specjaliści, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem:
dr hab. n. med. , prof. UM
Magdalena Chrościńska-Krawczyk
dr n. hum. Daria Biechowska
Psycholog i psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. Specjalizuje się w profilaktyce problemów zdrowia psychicznego oraz suicydologii. Pełni funkcję adiunkta na Uniwersytecie SWPS. Autorka licznych artykułów naukowych. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego.
Uczestniczy w działaniach na rzecz prewencji samobójstw i depresji.
Pediatra, neurolog dziecięcy. Kierownik Kliniki Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie, nauczyciel akademicki. Członek AACPDM oraz EPNS, Członek zarządu Polskiej Akademii Niepełnosprawności Dziecięcej. Przewodnicząca lubelskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Neurologów Dziecięcych. Autorka prac naukowych.
dr n. społ. Aleksandra Jędryszek- Geisler
Psycholog, pedagog. Specjalizuje się w diagnozie psychologicznej
oraz interwencji kryzysowej.
Pełni funkcję prodziekana Wydziału Pedagogiki i Psychologii Menedżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie.
Autorka licznych publikacji naukowych. Prezes Fundacji Polskiej Akademii Nauk Społecznych i Humanistycznych.
mgr Michał Gromadziński
Fizjoterapeuta, terapeuta Integracji Sensorycznej. Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Na co dzień pracuje z niemowlętami oraz z dziećmi ze schorzeniami o podłożu neurologicznym i genetycznym, a także z zaburzeniami rozwojowymi. Posiada szerokie doświadczenie w rehabilitacji niemowląt i dzieci. Uczestnik licznych szkoleńi konferencji naukowych.
mgr Ewa Hamerla
Psycholożka, seksuolożka, psychoterapeutka, biegła sądowa, wykładowczyni akademicka, terapeutka par. Trenerka zastępowania agresji, umiejętności społecznych. Członkini Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, Polskiego Towarzystwa Kryminalistycznego, Towarzystwa Ekspertów i Biegłych Sądowych. Pracuje z osobami z zaburzeniami
ze spektrum autyzmu.
mgr Magdalena Babiarska
Specjalista z wykształceniem
w psychoterapii, psychologii, socjologii oraz pedagogiki, zdobytym na Uniwersytecie Jagiellońskim i ISPHS w Warszawie. Doświadczona w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, specjalizując się w psychoterapii oraz treningach Biofeedback. Posiada kompetencje w pracy z osobami ze spektrum autyzmu i mutyzmem wybiórczym.
mgr Bogumiła Krasnowska-Sołtys
Psycholog, pedagog. Studia podyplomowe w zakresie: matematyki, integracji sensorycznej, seksuologii klinicznej, suicydologii. W trakcie szkolenia psychoterapii CBT dzieci i młodzieży.
Terapeuta TSR, EEG biofeedback. Specjalizuje się w pracy z uczniem mającym trudności szkolne i wychowawcze, ADHD, ASD, lękach, depresji, zachowaniach suicydalnych.
mgr Mirosława Lipka
Pedagog specjalny, wykładowca
i coach. Dyplomowany nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny
i oligofrenopedagog. Pracownik Instytutu Nauk Społecznych Polskiej Akademii Nauk Społecznych
i Humanistycznych w Londynie. Wykładowca Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku.
mgr Agnieszka Masio-Górska
Fizjoterapeutka, absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, specjalizująca się w pracy z niemowlętami oraz dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Posiada szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie terapii dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, przetwarzania sensorycznego, opóźnieniem psychoruchowym, a także z wadami postawy i genetycznymi.
mgr Natalia Modzelewska
Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych, współpracuje z gabinetem psychoterapii oraz poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Prowadzi szkolenia
z kompetencji miękkich i sprzedażowych. Jej zainteresowania obejmują tematy zw. z ortoreksją, psychologią poznawczą, zaburzeniami osobowości i zaburzeniami neurorozwojowymi, głównie ADHD u kobiet.
mgr Ewelina Mocarska
Psycholog, pedagog specjalny, specjalista komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC), w trakcie szkolenia TSR. Specjalizuje się w pracy z dziećmi
z wyzwaniami rozwojowymi, całościowymi zaburzeniami rozwoju, mózgowym porażeniem, zespołami genetycznymi. pracuje z dziećmi, zbierając doświadczenie w niezliczonej liczbie poradni, przedszkoli i szkół.
mgr Magdalena Pach
Psycholog, psychoterapeuta poznawczo – behawioralny, seksuolog, interwent kryzysowy, diagnosta. Prowadzi indywidualnie
i grupowo terapie schematów, specjalizując się w problemach natury seksuologicznej, interwencji kryzysowej oraz w pomocy ofiarom przemocy oraz mobbingu. Na co dzień pracuje z osobami dorosłymi
i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz ADHD.
mgr Michał Stańczuk
Absolwent pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i studiów z zakresu nauki o rodzinie. Uczelniany Koordynator ds. Dostępności na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Koordynator Biura ds. Osób z Niepełnosprawnością UKSW, wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Penitencjarnego „Patronat”, wiceprzewodniczący Rady Fundacji Popieram Rodzinę.
mgr Marlena Wawrzak
Specjalista z wykształceniem w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz diagnozy i terapii pedagogicznej. Pracuje z dziećmi
i młodzieżą ze spektrum autyzmu, problemami emocjonalno-społecznymi oraz trudnościami w nauce. Podsiada zaawansowane umiejętności w zakresie terapii ręki i stosowania alternatywnych metod komunikacji.
mgr Agnieszka Sadowska
Socjolog, psycholog specjalizujący się w diagnozie psychologicznej
w praktyce klinicznej. Interwent kryzysowy, trener psychologiczny. Na co dzień pracuje w poradniach psychologicznych z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
z zaburzeniami neurorozwojowymi takimi jak: niepełnosprawność intelektualna, zaburzenia ze spektrum autyzmu, ADHD.
Konferencja skierowana do psychologów, pedagogów, fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, lekarzy oraz wszystkich tych, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu lub prowadzą badania w tej dziedzinie.
Konferencja I
Harmonogram konferencji
Przywitanie uczestników
Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu i ADHD – mgr Natalia Modzelewska
Trudne zachowanie i złudzenie skuteczności kar
– dr n. społ. Aleksandra Jędryszek-Geisler
AAC i autyzm czyli wsparcie pacjentów niewerbalnych
– mgr Ewelina Mocarska
Nowe możliwości terapeutyczne u dzieci z ASD
– prof. Magdalena Chrościńska-Krawczyk
Rola szkoły w wsparciu dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ADHD – mgr Mirosława Lipka
Przełamywanie barier w komunikacji - jak rozmawiać
z dziećmi z ASD i ADHD – mgr Mirosława Lipka
Używanie technologii wspierających komunikację
w edukacji i terapii dzieci z ASD i ADHD
– mgr Mirosława Lipka
Przerwa kawowa
Jak zapobiegać samouszkodzeniom i próbom samobójczym wśród nastolatków – dr n. hum. Daria Biechowska
EEG-Biofeedback w terapii ADHD
– mgr Bogumiła Krasnowska-Sołtys
Tworzenie dostępnego środowiska akademickiego dla studentów z ASD i ADHD: Wyzwania i dobre praktyki na UKSW - mgr Michał Stańczuk
Maskowanie i przeoczenie - wyzwania w diagnozowaniu ASD i ADHD u dziewczynek i kobiet – mgr Agnieszka Sadowska
Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na dobrostan psychiczny dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu
- mgr Michał Gromadziński oraz
mgr Agnieszka Masio-Górska
Wykłady prowadzą mgr Ewa Hamerla oraz mgr Magdalena Pach
Konferencja skierowana do psychologów, pedagogów, fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, lekarzy oraz wszystkich tych, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu lub prowadzą badania w tej dziedzinie.
Konferencja II
Harmonogram konferencji
Przywitanie uczestników
Etapy rozwoju seksualnego u dzieci i młodzieży z autyzmem: specyficzne wyzwania i potrzeby edukacyjne
- mgr Ewa Hamerla
Rola rodziców i opiekunów w edukacji seksualnej dzieci z autyzmem: jak wspierać rozwój seksualny dzieci
w sposób odpowiedni dla ich potrzeb i umiejętności
- mgr Ewa Hamerla
Budowanie mostów: integracja edukacji seksualnej osób z ASD w środowisku szkolnym - mgr Ewa Hamerla
Zaburzenia sensoryczne a życie seksualne osób z autyzmem: jak radzić sobie z nadwrażliwością
i podwrażliwością sensoryczną - mgr Ewa Hamerla
Przerwa kawowa
Seksualność dorosłych z autyzmem: wyzwania i potrzeby wsparcia w dorosłym życiu - mgr Magdalena Pach
Problemy i rozwiązania w zakresie relacji intymnych osób z ASD: jak budować zdrowe i satysfakcjonujące związki
- mgr Magdalena Pach
Interwencja kryzysowa i wsparcie w sytuacjach związanych z seksualnością osób z ASD - mgr Magdalena Pach
Jak chronić dziecko w spektrum przez wykorzystywaniem seksualnym - mgr Ewa Hamerla
Jak chronić osobę w spektrum autyzmu przed popełnieniem czynu zabronionego na tle seksualnym
- mgr Ewa Hamerla
Wspieranie poczucia sprawczości i własnej wartości dzieci
i młodzieży neuroróżnorodnych - 14.09.2024
- mgr Agnieszka Sadowska
Wspieranie dziecka w okresie dorastania - 21.09.2024
- mgr Agnieszka Sadowska
Wspomaganie adaptacji uczniów neuroróżnorodnych
w szkole masowej - 28.09.2024
- mgr Mirosława Lipka
Zagrożenie demoralizacją dzieci i młodzieży - 5.10.2024
- mgr Ewa Hamerla
Działania nauczycieli w sytuacjach kryzysowych - 12.10.2024
- mgr Marlena Wawrzak
Przeciwdziałanie lękom i traumom szkolnym dzieci
i młodzieży w spektrum autyzmu i ADHD - 19.10.2024
- mgr Agnieszka Sadowska
Prowadzące: mgr Agnieszka Sadowska, mgr Marlena Wawrzak, mgr Mirosława Lipka, mgr Ewa Hamerla
Terminy: 17.09; 24.09; 1.10; 8.10; 15.10; 22.10; 29.10; 05.11; 12.11; 19.11; 26.11
Godz.: 18:00-20:00
Terminy: 14.09; 28.09; 5.10; 12.10; 19.10; 26.10; 2.11; 9.11; 23.11
Godz.: 12:00-14:00
Prowadząca: mgr Magdalena Babiarska
Zadanie realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego Powiatu Piaseczyńskiego 2024 pn. „Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i ADHD".
ORGANIZATORZY
PATRONI
Dołącz do nas - liczba miejsc jest ograniczona
Zaznacz interesujące Cię wydarzenia w formularzu
i podaj swoje dane kontaktowe.
Wszystkie prawa zastrzeżone